۲۳ اسفند ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷

ساخت لوکوموتیو جدید ایرانی با قدرت ۴۰۰۰ اسب بخار

ساخت لوکوموتیو جدید ایرانی با قدرت ۴۰۰۰ اسب بخار

مدیرعامل مپنا گفت: جدیدترین لوکوموتیو ساخت با نام MAP۳۰ با قدرت ۴۰۰۰ اسب بخار و با تکنولوژی‌های روز اروپا به تولید رسیده و اولین دستگاه آن در اردیبهشت‌ماه سال آینده تحویل خریداران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اولیا مدیرعامل شرکت گروه مپنا در مراسم «تحویل پنجاهمین و آخرین لوکوموتیو مجتمع فولاد مبارکه اصفهان از سوی گروه مپنا»، اظهار کرد: تاکنون ۷۸ دستگاه لوکوموتیو MAP۲۴ که با قدرت ۳۰۰۰ اسب بخار طراحی و تولید شده تحویل متقاضیان شده است و آمادگی عرضه بیشتر این لوکوموتیو هم در مجموعه مپنا وجود دارد.

وی افزود: جدیدترین لوکوموتیو ساخت گروه مپنا با نام MAP۳۰ با قدرت ۴۰۰۰ اسب بخار و با تکنولوژی‌های روز اروپا به تولید رسیده و اولین دستگاه آن در اردیبهشت‌ماه سال آینده تحویل خریدار می‌شود. شرکت چادرملو ۱۰ دستگاه از لوکوموتیوهای جدید مپنا را خریداری کرده است.

۶۰ درصد حمل مواد فولاد مبارکه ریلی است

در ادامه این مراسم، سعید زرندی مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با بیان اینکه از کل مواد ورودی به مجتمع فولاد مبارکه، ۶۰ درصد به صورت ریلی حمل می‌شود، گفت: فولاد مبارکه ظرفیت‌های بسیاری در زمینه توسعه حمل‌و نقل ریلی دارد و در این زمینه، با گروه مپنا برای استفاده از محصولات جدید این گروه مذاکراتی را آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تاکنون یک ۱۲ دستگاه و یک ۵۰ دستگاه از لوکوموتیوهای ساخت مپنا توسط گروه فولاد مبارکه خریداری شده، امیدواریم این همکاری ادامه یابد و بتوانیم هرچه بیشتر در جابه‌جایی مواد ورودی و محصولات خروجی از ظرفیت‌های ناوگان حمل ریلی استفاده کنیم.

کد خبر 6406911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NL ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۳
      5 8
      مثل تولیدات صد در صد ایرانی قبلی.
    • US ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۳
      5 8
      تکنولوژی‌های روز اروپا دقیقا توضیح بدهید . اینکه موفقیت حاصل شده ولی در مشخصات ؟؟؟؟
      • DE ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۳
        0 0
        "مپنا" در موردِ توربینها، دستکم از 2016 که بیش از 2 میلیارد یورو، خرید کرد (شاملِ تولید نمونه E با لیسانس) با زیمنسِ آلمان کار میکند. معمولاً هنگامیکه شرکت های بزرگِ جهانی (نه تنها در بخشِ توربین، همچنین خودرو، ...) به فن آوری بهتری دست می یابند، لیسانسِ مُدلِ قدیمی تر را به کشورهای "کمتر توسعه یافته" می فروشند. نزدیک به دو سال است که زیمنس توربین مُدل H (با راندمان بالاتر) را ساخته و لیسانسِ F را به ایران فروخته. در مورد این لوکوموتیو هم همینه.
      • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۴
        0 1
        چقدر خوبه که آی‌پی نویسنده را نشان می‌دهید. الحمدلله داخلی ها حسابی کیف کردند از این خبر و خارجی ها حسابی عصبانی شدند.
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۳
      9 2
      الحمدالله مبارک باشه
    • سهیل IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۳
      8 3
      خوب نیس زود قضاوت کنیم ، بزارید برسه ، بعد نظر منفی و یا مثبت از روی حب و بغض بدیم .
    • مهر IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۳
      0 0
      ایران اگر تحریم است چرا ما در گسترش حمل ونقل ریلی با این حجم افراد با تجربه کاملا کوتاهی میکنیم حمل و نقل جاده ای خطر افرین و پر هزینه است چرا لوکوموتیو سازی ما را تقویت نمیکنید تا دستمان رو به خارجیان دراز نباشد کلا حمل و نقل جاده ای باید جمع شود این که هوا پیما نیست که خودمان نتوانیم تولید کنیم
    • سید رضا پور نمازی IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۴
      0 0
      نوشدن صنایع گام بلندی در آینده صنایع پیشرو حمل نقل سریع باور شدن اقتصادهای کشورهای دیگر دنیا سفارشات دیگر کشورها صادرات اشتغال بیشتر جوانان توسعه کارخانجات سرمایه گذاری پایدار همکاری‌های منطقه ای شکست تحریم ها